Köpvillkor

1. Pris

Alla priser visas i SEK inklusive moms.

2. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas till den e-postadress du angivit efter att du skickat din beställning. Får du ingen orderbekräftelse så kontakta oss snarast. Spara din orderbekräftelse för eventuella framtida kontakter med oss.

3. Leverans

Din beställning levereras till den adress du angivit inom 1-7 dagar beroende på avstånd från våra lager. Vi kontaktar dig efter beställning för att bestämma en passande tidpunkt för leverans. Du eller någon i ditt hushåll måste vara hemma och motta leveransen när den kommer. Leveransen är kostnadsfri men förutsätter att du beställer för minst 600 SEK per köptillfälle.

Skulle varan vara tillfälligt slut i lager och vi inte kan leverera inom 7 dagar meddelar vi dig snarast om ny leveranstid. Om förseningen medför en väsentlig olägenhet för dig har du rätt att häva ditt köp.

4. Betalningsalternativ och villkor

Vi har klarna som betalsätt vid beställning från hemsidan dorrfisk.se. Vi föredrar kortbetalning.

Du kan välja mellan följande betalningssätt:

4.1 Kortbetalning med Visa/Mastercard
Vi använder iZettles kortterminal för korttransaktioner. Kvitto får du via mail eller sms.
Inga extra avgifter tillkommer.

4.2 Swish
Nummer: 123 232 53 63
Inga extra avgifter tillkommer.

5. Garanti

Du får 30 dagars smakgaranti på alla våra produkter. Om produktens smak eller kvalitet inte lever upp till dina förväntingar byter vi produkten mot en ny. För att nyttja smakgarantin måste du kontakta oss inom 30 dagar från det att du mottagit din leverans. Smakgarantin gäller inte om du genom vårdslöshet, t.ex. felaktig förvaring, själv bidragit till försämrandet av produktens kvalitet.

6. Reklamation

Om du upptäcker att en produkt är dålig, skämd eller på annat sätt defekt vid leverans har du rätt att reklamera. I första hand ersätter vi kostnadsfritt den defekta varan med en ny. Reklamationsrätten gäller endast om du inte själv genom vårdslöshet bidragit till produktens försämrande. Kontakta oss snarast om du vill reklamera en produkt.

7. Återbetalning

Om vi inte har möjlighet att ersätta en reklamerad produkt med en ny återbetalar vi dina pengar så snart som möjligt efter godkänd reklamation.

8. Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.